Zurina Majid <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2299097498486129935\x26blogName\x3dZurina+Majid\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zuryna.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zuryna.blogspot.com/\x26vt\x3d-2210775171145360540', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
zurina's
I'm your master


Your photo here.

Welcome! I am Zurina.
disinilah tempat mencarut.disini juga tempat mengarut. aku malas menjaga hati orang.jadi,kalau kau tak suka hati kau disakitkan,nyah dari sini.
I'm MARRIED.


*kepada sesiapa yang follow, tinggalkan link dekat Chatbox. Mudah untuk aku beramah mesra bersama kamu. TERIMA KASIH*

THE ROCK ♥


Your photo here.


misi bantuan

nak derma darah
nak kasut VANS
nak sambung degree
nak title Ir.
nak kumpul duit
nak Mini Cooper

masih ada jalan keluar

BLOGGER.com
Facebook
Twitter
Tumblr

warisan artifak negara.

March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
February 2010
March 2010
April 2010
May 2010
June 2010
July 2010
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
January 2011
February 2011
March 2011
***
***

tabung sekolah


hit counter
hit counter

Tuesday, January 18, 2011

goodbye to my cat. and goodbye to her kittens.

kucing aku yang oren tu mati. few months back, kucing oren ni pregnant, and die melahirkan 5 ekor baby. sekor mati. then tinggal 4. then sekor lagi mati. tinggal lagi 3. sejak seminggu lepas, aku tengok kucing oren ni memang ade tande-tande nak mati. die taknak makan, kurus kering, and nampak sangat macam takde tenage. kesian jugak. walaupun dulu aku benci gile dengan kucing ni.

sumpah dulu memang selalu kucing ni kene hambat dengan aku. sebab die suke kacau aku tidur. lepastu die pernah meninggalkan "harte" atas katil aku. 2 kali you know!!!! you should understand how much i used to hate that cat.

tapi nak buat camne kan. dah ajal. mungkin kucing ni sakit sebab die rajin minum air dalam toilet. paham lah kan air dalam toilet macam mane. lagi-lagi kat atas lantai tu. lagipun kadang-kadang aku mop rumah dengan klorox. maybe sisa-sisa klorox ade atas lantai, then die minum. kau pahamlah kan. tolonglah paham.

then bile die dah kene keracunan macam tu, automatically akan effect pade anak-anak die sebab kittens tu semua still minum susu mak die. bile anak die minum susu mak die yang dah kene keracunan tu, oh tolonglah sambung ayat ni. ak tak sanggup. sedih beb.

then kelmarin mak die mati. tengahari sebelum die mati tu, adik aku ade tegur, " kurusnye pempeng......." ( pempeng tu adelah name untuk kucing oren. ) then aku dengan selambe badaknye cakap " dah tak lame dah tu " siot kan aku. then petang tu jugak die mati.

semalam sekor anak die mati. dan pagi tadi 2 ekor kucing yang terakhir pun mati jugak. sedih. sekor tu mati kat bawah meja. aku yang gali lubang. tanam kucing-kucing tu. aku tanam kucing tu dalam satu liang je. mase mule-mule letak anak kucing tu, die punye position tu agak pelik sikit. then aku gune cangkul nak betulkan positon die. tibe-tibe aku rase macam takut. aku suruh mak aku settlekan pengebumian kucing tu.

* hwargh, tangan melecet teruk sebab gali lubang tadi. aku ni memang takbley pegang sesuatu bende lame-lame. memang senang tangan ni melecet. menyapu takbley lame-lame, mop lantai takbley lame-lame, pegang pisau takbley lame-lame, pegang pen pun takbley lame-lame *

lepas tu aku pun masuk dalam rumah. terus mop satu rumah dengan klorox. sebab ade cecair pelik yang keluar dari bangkai anak kucing tu. so dengan pantas kite kene hapuskan segala kuman. mase aku mop tu, sumpah memang longgar lutut ni. memang rase macam nak pitam. taktau lah kenape. aku mop cepat-cepat, then mop lagi satu rumah lagi sekali gune fabuluso untuk mengharumkan seisi rumah. lepas mop terus masuk bilik.

condemn.

memang takbley berdiri. sampai sekarang. hanye mampu meng-online-kan diri. main game kat fb.

( rest in peace, kucing. sedih. )

post signature


10:13 AM